Takuu & laatumääritykset

JELD-WEN-ovet on suunniteltu antamaan kestävää lisäarvoa kodillenne. Siksi olemme myöntäneet takuun kaikille JELD-WEN-oville, jotka olemme valmistaneet käytettäväksi Suomessa.

JELD-WEN-takuutodistus

Takaamme, että ovemme ovat virheettömiä sekä materiaaliltaan että työn laadultaan. Myönnämme valmistamillemme oville 2 vuoden tuotetakuun. Myönnämme lisäksi valmistamillemme ulko-oville 12 vuoden suoranapysymistakuun.

Emme vastaa normaalista kulumisesta tai virheellisen varastoinnin, asennuksen, käytön tai huollon aiheuttamista toimintahäiriöistä. Lue tarkemmat ehdot JELD-WEN-takuutodistuksesta.

Laatumääritteet

Tuotteidemme laatu perustuu mm. standardeihin SFS 4434 EHD Puuovien laatuvaatimukset ja SFS 5821 Puuovien mitat. Alla on lueteltu standardeihin perustuvat puuoviemme laatumääritteet. Lasiovireklamaatiossa sovellamme tasolasiyhdistyksen reklamointiohjeita.

Pintakäsittely: Oven ja karmin pinnan virhettä tulee arvioida normaalilta katseluetäisyydeltä, joka tarkoittaa 1-2 metriä. Valon tulee kohdistua oven pinnalle katsojan takaa. Pintaa arvioidaan kokonaisuutena ja huomioon otetaan pinnalle ominainen rakenne. Pinnan tulee olla yleisvaikutelmaltaan yhdenmukainen. Huomioi, että eri materiaali- ja värieristä johtuen massiivipuisissa ja viilutetuissa ovissa voi olla valmistuserien kesken pieniä sävyeroja.

Ovilevyn suoruus: Ovilevyn tasopoikkeama saa olla enintään 5 mm, kun ovikoko on enintään 10 x 21M.

Ovilevyn suorakulmaisuus ja ristimitta: Ovilevyn suorakulmaisuus/ristimitta saa poiketa enintään 1,0 mm.

Käyntiväli: Asennetun ovilevyn ja karmin välinen käyntiväli on kaikilla sivuilla 2,5 +/- 1,5 mm.

Miten toimin reklamaatiotapauksessa?

Pahoittelumme, jos JELD-WEN-ovessasi on ilmennyt ongelma. Luithan jo takuutodistuksesta takuuehdot ja yllä mainitut laatumääritteet? Jos tuotteessa on virhe, tee reklamaatio jälleenmyyjällesi, jolta oven ostit. Jälleenmyyjäsi on yhteydessä JELD-WENin palautepalveluun.

Kuluttaja, jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

Käytämme evästeitä parantaaksemme kävijöidemme käyttökokemusta. Käyttämällä nettisivujamme hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää...